tisdag 15 juni 2010

Besök på förlossningen

Då var det dags igen för besök på förlossningen.
Fick ligga med TG-kruvan ett bra tag. Just då hade jag inga värkar men en massa sammadragningar. Läkaren gjorde gynundersökning och kände på livmodertappen och om jag var öppen något. Men det var jag inte. Hon gjorde ett VUL också för att mäta livmodertappen och livmodern. De båda var mindre nu men det sa hon att det har med att göra med att magen har sjunkit.
Order om att ta det lugnt och be om hjälp. För hon sa att förhoppningsvis går jag till den 29/6 då vi har planerat kejsarsnitt. Men hon sa att blir värkar jobba och inte går över måste jag åka in så de kan försöka förhindra ett akut snitt utan ta det lugnt och lägga ett planerat snitt under den dagen i såna fall. Så nu får vi se om jag går dessa 14 dagar som är kvar.

Inga kommentarer: